Språka på fyraåriska!

Jag säger då det, det finns mycket som en fyraåring har i huvudet!

Storprinsen; - Mamma du och jag är bajskorvar!
Mamman (pedagogen); -  Nej det är vi inte. Jag tycker inte att man ska säga att någon är en bajskorv.
Storprinsen; - Men tjuvar, dom är bajskorvar va?

På utflykt passerar vi ett jordgubbsland där det står en stor läskig fågelskrämma. Storprinsen går genast fram och försöker se arg ut. Han står länge och funderar pekar sedan bestämt och säger;
-Du är en nolla!!!!!
Mamman (pedagogen) tänker, herregud vad han lär sig mycket dumt på dagis.

Sonen tar en rabarber med blast och allt och tar med den på promenad. Vi går en stund och sedan säger sonen;  - Mamma nu ska jag ta en tugga av min bästis!
Mamman(pedagogen) tänker, vi tar en ordförståelselektion vid något annat tillfälle.

Happy Thursday!


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha...roliga de små liven!!

2010-09-23 @ 18:23:29
Postat av: Johanna

haha, Underbart :)

2010-09-23 @ 18:52:12
Postat av: Nina

hihi... han är skön!

PS. då Björn, Lena och Noel var i tidningen i veckan hävdade Alexander att det var Kasper som var på bilden ovanför.

2010-09-26 @ 17:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0