Min prinsessa



För ett par veckor sedan var jag men min familj på en butik i staden för att köpa tights till storprinsen. Att få på honom kläder är inte alltid det lättaste och de som hälsar på får oftast träffa honom alldeles naken.
Långkalsonger är sonens favoritplagg så vi gick till tightsställningen på butikens tjejavdelning och storprinsen bestämde snabbt att det var de rosa byxorna han skulle ha. 
Efter det relativt enkla valet hittade han DEN, den finaste klänningen sonen sett i sitt liv, en rosa prinsessklänning med värsta tyllkjolen. Jag förstod precis hur han kände sig och det ömmande mammahjärtat stod med ett par rosa tights som var helt värdelösa som muta. Besöket slutade med att jag fick bära ut min stora kille skrikandes ut butiken med förklaringen att vi inte kunde köpa den fina klänningen.

Veckan efter var det dags för storloppis i Umeå och då kastade jag över den första prinsessklänning jag såg och köpte den tillsammans med både krona och barbieskor. Tro lyckan i ungens ögon när han äntligen fick sin efterlängtade klänning. Man kunde på en gång se att han riktigt kände sig hur fin som helst och han sprang genast till bästa kompisen för att visa upp sig.
Ja stortjejerna kanske säger att pojkar inte kan ha klänning, men ingen bär upp klänning som min Prinsessa!



Happy Tuesday!

Kommentarer
Postat av: Pinglan

MEEEEEEEEEEN SÅ SÖT!! :-D



Inte många tjejer som kan mäta sig med det där. Klart Kasper ska ha en prinsess-utstyrsel! Helt underbart. :-)

2010-06-08 @ 20:50:22
Postat av: Johanna

Men du så söt! Skulle förstås ha bett om att få se den ikväll :)

2010-06-08 @ 21:33:47
Postat av: Petter

Bra Kattis!

Genusperspektiv is the shit.

2010-06-09 @ 15:53:36
Postat av: Anonym

Finaste finaste grabben! Helt rätt Kasper, rosa is the shit! Och han har en eftersträvansvärt openminded morsa.

2010-06-09 @ 23:39:34
Postat av: Baby Melody

Otroligt söt, jag dör lite:)

<3

2010-06-10 @ 00:23:56
URL: http://babymelody.blogg.se/
Postat av: Moster

Han kommer att vara ängel i lucia-tåget han också! Vill ni låna änlga-vingarna och tingelingspö?



//Åsa

2010-06-15 @ 12:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0