Vad är det första som händer när vardagen tar vid???

Efter en helg i Piteå med familjen startar då den nya vardagen i livet. Den förvärvsarbetande mannen i huset pussar plikttroget sin blivande fru innan han tar bilen till jobbet, stor prinsen som ska få på sig kläder för att sedan gå på dagis och lilleBror som ska bäddas ner i den tjockaste av åkpåsar. Sedan bär det av till föskolan med snabba steg. När jag väl kommer dit sitter personalen samlad vid ett bord och tittar på mig som jag vore från en annan planet. Ja just det, nu kommer den där mamman som har noll koll på tillvaron!
Planeringsdag, jag visste om det men det hade runnit ur huvudet som om det var teflonyta där inne. Det var bara att bjussa på ett generat skratt och berätta att jag faktiskt visste om det, borra ner huvudet i jackan och skynda därifrån fortare än Blixten Macqueen.

Så kan det alltså gå första dagen som hemmamamma. Vi provar igen imorgon, kanske går det bättre då!

Riktigt röd om kinderna blev jag också.......

Happy Monday!


Kommentarer
Postat av: farmor

Skönt med folk som inte lämnar något åt slumpen. Självklart går det bättre imorgon. En så välrepeterad uppgift kan inte misslyckas.

2010-01-11 @ 21:52:27
Postat av: Nina

Nu har ni i alla fall övat!

2010-01-12 @ 08:15:47
Postat av: soffan

Vi har en flicka på min avdelning som gärna vill ha med sig saker till förskolan...Hennes pappa kom snällt o drog hemmes rosa vagn en dag...(den skulle bara följa med in och sen skulle han ta den i bilen) tyckte nog redan de var lite pinsamt och de blev inte bättre när han möttes av beskedet att vi hade planeringsdag...han skäms än! Så att bara gå dit med sin son var snäppet bättre!! Grattis till Olle!! han e lika söt som sin stolta bror! kram från malmö

2010-01-14 @ 21:48:22
URL: http://zoffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0