Tja!



Det är jag som är lilleBror! Jag har precis flyttat in i Röda Villan och stormtrivs verkligen. Här får jag när jag skriker uppmärksamhet. Men för det mesta tittar jag bara på de som bor här.

Min favoritperson är än så länge min mamma! Det är hon som bjuder på all mat, i helgen var hon borta i två timmar och var då tvungen att vara med min pappa. Det var väldigt jobbigt för mig, jag skrek förfärligt högt så att min mamma skulle komma hem. Min pappa är ändå helt okej, ryktet säger att han är en hejare på att bygga snökojor men sånt är bara för större killar och tjejer.



Sedan har jag en storeBror, en kul typ måste jag säga. Han hittar på allt möjligt bus med mig. Han kan komma och hämta mig till sitt rum när inte mamma ser på eller sitta med mig i soffan. Sugpussar hör inte till min favorit och när han lägger sig på mig i min bilstol kan det bli lite för trångt.

  

Det är sånt vi småsyskon får tåla säger min mamma till mig. Min bästaste kompis för närvaro är en röd byrå! Jag blir superglad när jag träffar den. Jag brukar ligga och prata och skratta tillsammans med den på dagarna när alla andra inte kan vara stilla.

  

Ja så är det att vara lilleBror i Röda Villan!

Happy Wednesday!


©bilder privat


Kommentarer
Postat av: farmor

Låter som en spännande tillvaro.Så söt och lik storebror men ändå sig själv.

2010-02-17 @ 16:32:51
Postat av: jajja

Himmel så söt! Kul att han börjat dela med sig av sina tankar ;-)

2010-02-17 @ 20:07:58
Postat av: Johanna

haha, han verkar ha det bra lillebror :)

2010-02-17 @ 21:11:42
Postat av: Nina

Tjena ! Du lever i en skön värld du!

2010-02-18 @ 08:13:33
Postat av: Åsa storasyster

Ja, du hade det ju inte så lätt som lilla syster... var det så att du blev dragen i fötterna över ett par trösklar av din storasyster kanske...jag kommer då inte ihåg men mina kompisar var visst chockade, för mig tillhörde det nog vardagen ;-) Men jag tror att du hävdade dig rätt väl i alla fall.

2010-02-19 @ 11:11:02
Postat av: Mia

Ska bli väldigt kul att ÄNTLIGEN få träffa den lille herrn i helgen! :)

2010-02-24 @ 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0