Loppishelg

Vissa par utnyttjar barnvakt och går ut och äter. Jag och min blivande tar istället barnvakt och ställer ut på loppis! Något udda men vi har fruktansvärt roligt! Vi har stigit upp tidigt, varit på plats först som de vana loppismänniskor vi är, och fyndat allt från finaste porslin till finfina kläder till sonen och bäbisen.
Sedan har vi sålt bra och det bådar gott för hösten och vinterns inköp hos Jörgen.

Mina föräldrar har varit stand in parents under helgen. Min kära mamma har med vinäger blandat med diskmedel nog lyckats med att förinta min hjord av bananflugor samtidigt som hon fått "degat" i sinne tillsammans med sonen. Morfar har höststädat på gården och konstaterat att vår spis nog går sönder vilken dag som helst. Puh!

En mycket trevlig helg! Mitt hjärta jublar liksom inombords eftersom fotbollssäsongen numera är slut. Dvs inga fler träningar eller matcher på länge! Mest troligt kommer jag och sambon nu slita varandra i stycken eller dö av tristess när vi nu har så mycket tid tillsammans men det ska nog ordna sig. Wo ho!

Innan jag slutar blogga för denna vecka ska jag bara berätta att jag tycker om trevliga människor.

Till exempel; vänner som bjuder mig på fest trots att de vet att jag inte kommer att komma!
Eller de personer som stod brevid oss och sålde i helgen. Jag fick igår låna hem en tavla av dem som passade mycket bra i vårt vardagsrum och som jag naturligtvis köpte. När vi idag stod och plockade ihop kom han med två små påsar med trattkantareller "för grannsämjans skull". Tänk så glad man kan bli!

Happy Sunday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0