Tro att mina jordgubbar blir bra i år!

Det här är den bästa tiden på året i min rabatt. Det är strukturerat och ordning. Påsk och pingstliljorna blommar tjusigt och tulpanerna har kommit upp där krokusarna blommat ut. Perennerna har också börjat på att växa, detta leder till att det ser mycket välvårdat ut. Tro mig att jag passar på att njuta innan allt börjar bli vildvuxet och högt!
I måndags gick jag lös på jordgubbslandet som egentligen är mitt stora skötebarn på tomten. Jag fullkomligt älskar mitt jordgubbsland med de stora fina bärgivande plantor. I litet infall av att vara  överambitiös tog jag rotade skott och planterade i krukor. För tänk om jag skulle lyckas med konsstycket att odla upp egna fina plantor då blir det ännu fler gubbar!

Till och med snöhögen som bara för ett par veckor sedan var tre meter hög har börjat att tyna bort. Den syns dock tydligt här på bilden som jag tog i helgen på mina glassätande pojkar. Halelulia!




I helgen ska vi dock ut på sommarstugan för att plantera årets morötter och kanske låta sonen plaska sina fötter (om han vågar). Det ska bli härligt!

Happy Wednesday!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlg Helg =)

2009-05-22 @ 14:07:26
URL: http://mittlillabo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0