En lugn stund.

Jag sitter i Röda Villans kök med microvärmd tekopp och händerna på tangentbordet för att värma mina stackars händer. Fröken J hävdar med bestämdhet att jag fryser på grund av att jag i morse körde ett stenhårt styrkepass och att musklerna inte riktigt har återhämtat sig ännu. Jag litar till hennes ord och bälgar i mig mitt te.

Lillprinsen ligger och sover (inne på sin tredje timma nu) lite halvkrasslig. Vaknade för en stund sedan men han var då bara intresserad av att jag skulle slänga täcket på honom och låta honom sova vidare. Sjuka barn ska sova så den goda modern låter honom givetvis få sin sömn trots att det kan bli en lååååång kväll.

Den blivan maken är och cochar sitt lag så huset är tyst och stilla. Egenligen är det guld läge att göra allt sånt där som man inte hinner med på dagarna men jag ids inte. 
Sitter och ler åt alla kommentarer från förra inlägget. Jag hade nämligen ingen aning om att sambon inte informerat om sitt modiga frieri och han förtjänade säkert de arga telefonsamtal som följde. Jag får väl skylla på att han inte så ofta har lugna stunder.
 

Happy Saturday!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart man måste få vila när det är lördag, speciellt efter ett hårt träningaspass - det är ju då som det är extra skönt att göra ingenting :)

/fr J

2009-05-09 @ 19:04:26
Postat av: Anonym

Vad trevligt med ett frieri - och när blir bröllopet? Obs, det lönar sig inte meddela datumet till min man för han vidarbefodrar det inte =)

2009-05-13 @ 21:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0