För mycket av det godA?

Det veckolånga blogguppehållet var inte den stora bloggdöden om du trodde det. Nej, det var snarare så att det var viloperionden efter den roliga fjällresan som jag var på förra helgen. Jag har halvsovit mej igenom kvällarna och tyvärr inte varit något vidare sällskap till de boende i Röda Villan.
 
Kan man verkligen få för mycket av det goda?

Nej knappast men denna helg har mitt aktivitetsbehov dock varit lika med noll. Sambon frågade mig hurtigt när vi satt och åt frukost på lördags morgonen vad vi hade för projekt för dagen. Inget var mitt snabba svar och jag såg genast stressen i hans ögon; "vadå inget projekt?" Detta löste sig automatiskt när hans projekt blev att ta igen förlorad sömn i soffan under pågående skidskyttetävlingar

Vårt barn har delvist under helgen haft en personlighetsförändring. Jag vill inte påstå att han är sjuk men så nära sjuk man kan komma. Hans personlighetsförändringar har varit likt Dr Jekyl & Mr Hyde, ena stunden en hysteriskt arg pojke och den andra den charmiga prinsen som kan smälta de hårdaste av isar.
I ett anfall av att bli arg för att han vaknade under sin eftermiddags sömn var det bara att hålla sig på replängds avstånd. I stället för mammamys valde han att lägga sig ner på sin overall på golvet och fortsätta sova en timma till. Som jag sa; sjuk fast ändå inte.



Happy Monday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0