Fåglarna sjunger

I veckan har fåglarna äntligen börjat sjunga igen. Jag är lite tudelad i mina känslor för fågelsång. Jag kan ju inte annat än dra på smilbanden när de åter igen kvittrar efter vinterlång vila. Jag går snabbt igenom alla fågelramsor jag kan och konstaterar att det är många mesfåglar som börjat sjunga in "våren". När jag sedan hörde havsfåglarna och deras knorriga läten blev jag genast påmind mig om ljumma sommarnätter då de håller mig vaken av allt brölande. Bitterljuvt, sommarkväll mmmmmmm.............fågelsång när jag sover grrrrrrrrrrrr.

Sitter nu hemma på min sista lediga sportlovsdag med sonen lekandes med sin nya lastbil. Blixten Macqueen får ursäkta, i det här huset är Mac den stora favoriten. Mormor hittade den när hon och lillprinsens kusiner varit på ett av stadens leksaksvaruhus. I den lastar sonen bilar, djur, tja allt som får plats i denna enorma leksak.


 
Igår var jag och min stöttepelare samt gardinmentor till mamma på stan för att titta på gardiner. Ingen favoritsysselsättning precis men jag hittade inte bara gardiner till kök och vardagsrum utan även möbeltyg till våra stolssitsar. Det var riktigt roligt kan jag ta och tala om så igår kväll fållades och pressades gardiner och jag bara längtar till sonen ska sovpausa så jag kan sätta mig och sy! Bilderna kommer när det är klart:)

Happy Friday!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej!

Låter kul med nya gardiner. Hoppas du haft det bra under lovet. Själv så har jag och sonen - ja du vet. Kram

2009-03-06 @ 11:22:26
URL: http://monkan56.bloggproffs.se
Postat av: Jajja

Tjena partypinglan! Gissar att det inte blev någon gardinsömnad idag, söndag ;-)

2009-03-08 @ 18:29:30
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väntar med spänning...

2009-03-09 @ 18:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0