"Ja må han leva" på nationaldagen

Sambon tog igår på förmiddagen med sig sonen till invigningen av byns nya konstgräsplan. Låter extremt tråkigt jag vet, men det var en smärre byafest där det var hoppborg, fikaförsäljning och andra upptåg. De flesta i byn var nog där någon gång under dagen. 
För en gångs skull stannade jag hemma och satsade på djuprengöring av huset. Fantastiskt så mycket man hinner när man inte har ett barn att passa samtidigt!!! Jag var rent i extas, till och med min oöppnade Family Living tidning fick ligga orörd. Eftersom jag bjudit in mina vänner på traditionells enligt nationaldagsfirande, sillknytis denna gång, tog jag fram duken och svenska flaggan och ställde på bordet.

När sonen senare kom hem och såg flaggan på bordet tog han den genast till sig och stoppade den i munnen. Sedan var jag och hans pappa tvungna att sjunga "ja må han leva". Nationaldagen hade förvandlats till lillprinsens födelsedag. För det är ju så man gör när någon fyller år, ställer fram flaggan på bordet och sjunger. Istället för att lära sonen nationalsången stod jag och sambon troget och sjöng "ja må han leva", flera gånger. Det kanske var några presenter för lite men sonen var nöjd!


Happy Sunday!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Present är på väg till nationalsdagspojken.(kommer nog på onsdag)

2009-06-08 @ 19:27:24
Postat av: HUSnrNIO

Söt liten födelsedagskille:)

2009-07-09 @ 23:28:03
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0