Sockerfritt!!!!

Tionde januari, min andra sockerfria dygn är snart slut. Som vanligt går första dagen som en dans av peppning och ståndaktighet, tillochmed sambons enorma godispåse med alla mina favoriter fick nobben igår kväll. Nu sitter jag och biter på min tunga i förskäckelsen av att spendera lördagkvällen utan något att äta på. Jag har hört att man ska dricka vatten om man är sötsugen, men den personen har förstås inte förstått fenomenet "sockerabstinens". Oavsett om jag dricker vatten eller ej kommer ögonen dras till godisskålen (som givetvis fortfarande är full).

Detta är inte en bantningskur om du tror det. Det är snarare en reaktion på att vi under ledigheten utvecklat ett sockerbehov som är aningens osunt. När julen var slut, nyåret firats in kunde sambon och jag inte sitta och se på tv utan samtliga chokladaskar fanns på bordet. Det värsta av allt var att jag, hälsofreaket själv, gick och hämtade dem kväll efter kväll.

Nu är det dock slut med sockret och lite disträ måste jag erkänna att jag är, missade min syster på Ica Maxi trots att hon gjorde hälsningsdansen rakt framför mig och frågade vilken planet jag kom från. "Sockerhelvetet" borde jag kanske svarat. Det är bara att hålla ut, jag har gjort det förr, en vecka och sedan brukar suget vara borta.
Men här närmast har jag ett par lidande dagar framför mig, jag ångrar mig redan.........

Happy Saturday!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du gör det bra du! Jag åkte dit direkt och blev tvingad att äta en semla...

2009-01-11 @ 09:13:40
Postat av: Anna

Jag skulle haft gett mig in i ett sockerfritt tillstånd men det är ju så gott med sötsaker. Om det går bra för dig kanske jag kör en omgång.

Postat av: Nina

Jag lovar att inte bjuda på sötsaker till kaffet på tisdag!

2009-01-11 @ 14:36:49
Postat av: Farmor

Det var en väldigt osolidarisk sambo. Ge godiset till knutgubbarna och håll ut!

2009-01-12 @ 15:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0