vintertur



Kylan håller sitt grepp över Umeåtrakten och större delen av Norrland. Fick till min stora förtjusning höra att mina föräldrar ägnat tvingad innetid till att renovera sin tvättstuga. Sist jag duschade hos mina föräldrar klev jag rakt igenom ett nybildat hål i duschkabinen min pappa byggde för 40 år sedan. Egen händigt byggd duschkabin är dock icke att förakta ska jag ta och tala om. Den var stor och rymlig och målad i en härlig gulfärg. Nu är den utbytt mot något modernt men förhoppningsvis rymligare än den jag duschar i.

Efter förra helgens toksnöande kom kylan lagom till måndagen. När jag då på min rastvakt klev ut på skolgården fick jag en smärre chock. Shit så kallt det var, kylan kröp in i kroppen och ögonfransarna ville inte släppa taget från varandra när jag blinkade. Fördelen (om det skulle finnas någon fördel med extra kallt) är att man vänjer sig med tiden. Idag var jag beredd på kylan när jag gick för att hämta tidningen, alltså inte fullt så kallt trots samma köldgrader. Kunde till och med lämna täckbyxorna hemma vilket var mycket modigt för att vara jag.

Bilden tog jag i tisdags när solen sken och jag och mina elever var ute och åkte skidor på isen. Inte dumt alls måste jag säga, det var dessutom riktig blida, endast -7°.

Happy Friday!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej du! Hatar kylan också. Kul bild. Lång reslig kvinna måste jag säga. Jag måtte ha fått fel bild.

2009-02-14 @ 08:15:36
URL: http://monkan56.bloggproffs.se
Postat av: Johanna

Nu börjar ju en helt underbar tid med snö och sol och lite milt :)

2009-02-14 @ 14:28:21
Postat av: Jajja

Jag gick nyss hem från stan.. såg nu när jag kom hem att det var -7, det kändes som -127. Kanske berodde det på att jag klippt av mig så mycket hår ;)

2009-02-14 @ 16:54:44
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, fy för kylan. De tar nästan 30 minuter till lassa för mig påcykel och ju kallare det är desto långsammare går det. Tänk om man hade två bilar - vilken lyx det vore och så varmt och skönt =)

2009-02-14 @ 18:57:40
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0