Söndagen efter Valentin

Jag har aldrig i mitt liv firat alla hjärtans dag. I helgen har min sambo inte varit på plats i Röda Villan. Han har istället befunnit sig tillsammans med en massa galna grabbar på Ålandskryssning. Till gårdagens stora förtret....
Jag brukar i mitt stilla sinne fnissa för mej själv när folk runt omkring mig talar om vad de ska göra för mysigtpysigt just på denna dag. Det visade sig att jag ändå gärna hade gjort det där lilla extra med honom igår. Suttit och ätit gelehjärtan eller kramas i soffan. Men bara av den anledningen att jag inte hade någon att kramas med sig blev det ytterst påtagligt att det var Valentins dag.

Sonen fick till sitt förtret agera kramdocka istället. Fungerade sådär, men om jag satt och sorterade djur tillsammans med honom kunde jag ibland försiktigt lägga min kind mot hans.

Sonen har även börjat protestera det grövsta, mitt i mitt fotokursande. Han är inte dum heller, plockar jag fram kameran börjar han skrika och springer fortast möjligt ur bild. Det är synd att han inte är någon teamplayer nu när jag faktiskt har börjat förstå mig på det här med bilder och sånt.



Nu är det iallafall dags att gå och väcka lillprinsen så vi hinner in till stan för att ta en fika tillsammans med mina vuxenvänner.


Happy Sunday!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Och vilket underbart fika det blev! Med alla trevliga vänner och smådjur :) Har förresten en fin fisk (som jag tror fick heta Sara) här hemma, hon låg kvar under bordet när ni gått.

2009-02-15 @ 17:21:38
Postat av: Johanna

Och vilket underbart fika det blev! Med alla trevliga vänner och smådjur :) Har förresten en fin fisk (som jag tror fick namnet Sara) här hemma. Hon låg kvar på mattan när ni gått.

2009-02-15 @ 17:25:11
Postat av: Jajja

Jajja hade det oxå mysigt på söndagsfikat! gör vi om :-)

2009-02-15 @ 20:26:59
URL: http://jajjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0