Vattnet har kommit...

.....inte gått.

I ett par dagar har jag anat oråd. Kroppen har liksom inte sett ut eller känts som förut. Nu är mitt tillstånd mer som en reumatikikers. Händerna har svällt upp och det är svårt att knyta näven, öppna den nyinköpta (tyvärr äckliga glöggen), och de blivande vigselringarna får numera inte plats.

LilleBror är beräknad att komma inom den närmaste veckan så jag får väl bara vara tacksam över att vattensamlingen inte kom tidigare. Skulle graviditeter vara som den jag haft skulle det nog finnas fler barn i världen, jag ska med andra ord inte klaga alls!

I måndags tog jag ut välbehövd komptid för att påbörja julklappsinköpen. Det blev en väldigt arbetssam förmiddag där jag tillslut tappade all ork och förmåga att tänka på en av stadens hemslöjdsbutiker. Den förstående butiksbiträdet såg till att jag blev försedd med pepparkakor innan jag lämnade butiken med mina återstående hjärnceller. Sen var det bara att ringa in sambon till stan för att ta mig till närmaste kinaresturang. Vårrullar rules!

Nu ska jag ta vagnen och gå och hämta prinsen. Tror att vi måste fika lite chokladbollar i eftermiddag......

Tager du detta lillfinger att leva med i nöd och lust???

Happy Wednesday!


Kommentarer
Postat av: Anna

Har fingrarana någonsin blivit lika smala som innan man fick barn? Inte mina i alla fall och nu kan jag inte längre skylla på vätskan =)

2009-12-02 @ 15:03:48
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Åse

Tror han är här innan helgen! :) Sen får ni allt börja finurla på datum för det där ringbytet!

2009-12-02 @ 15:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0