Helgen ur min synvinkel.

Jag undrade för några dagar sedan om sommaren nu var slut. Stod ute på våran skolgård och beblandade mig med mina nya elever och frös. Det riktigt isade längs ryggraden och kändes allt annat än skönt. Tur då att vi har fått en fin och varm helg, det behövde jag!

Idag har jag haft en ensamdag. Efter sickat i väg killarna till Leos tog jag tag i dammsugaren och moppen och körde över golven så fort jag bara kunde, fint och blankt övervägde det tilltagande foglossningsonda. Glad i hågen körde jag grönablixten in till stan för att gå på jakt efter dynor till våra trädgårdsmöbler. Slutade med att jag inte bara hittade dynor utan även ett litet snyggt cafébord med tillhörande stolar. Efter en smärre ångestatack slutade det med att jag åkte från affären utan att spenderat en spänn. Sambon får därför ta det avgörande beslutet imorgon både då det gäller dynor och kaffébord.

Istället för att piffa till altanmöblerna kunde jag drälla ner i en solig soffa på en av stadens café där mina finfina vänner satt och fikade efter söndagspromenaden. Helt underbart skönt att bara få sitta ned och lyssna på deras helgbravader. Själavård när den är som bäst! Det får bli starten på den nya arbetsveckan.
Kan omöjligt inte misslyckas med en sådan kickstart!!!!!:)



Happy Sunday!


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Härligt avkopplande med egentid på café med vänner och sol och vetsakpen om att det är skinande blankt hemma. Hur blev det med stolarna, bordet och dynorna då?

2009-08-24 @ 11:37:20
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0