En snabbis innan kvällsfikat.



Det här med att arbeta var visst jobbigare än vad jag räknat med. Jag pratar, lyssnar på andra och använder alla mina hjärnceller som fungerar till att få vardagen att gå ihop och mitt i allt detta åker min blivande man på galej i Göteborg. Du kanske förstår varför bloggveckan varit tämligen oinspirerad.

Lyckligtvis leder allt detta till att det nu är tyst och lugnt i huset. Prinsen sussar gott och bara njuter av tysnaden och det faktum att jag slipper ta några beslut över huvudtaget. Jag bestämmer gärna men jobbet drar igång och det ska tas beslut var eviga minut passar jag gärna bollen (tillfälligt) över till någon annan.

Gårdagen var jag och sonen på Aquaarena med fröken O och hennes lille. Sonens glada tjut när vi åkte ner får vattenrutschkanorna gick rakt in i hjärtat och det första han frågade i morse när han vaknade var om vi skulle åka och bada.
Det blev dock inget badbesök för oss idag däremot bakade vi en riktigt god kaka tillsammans på eftermiddagen. Förra sommaren hade jag många funderingar kring vad jag skulle göra med alla mina vinbär. Hittade ett recept på en långpannekaka som vi (efter ett helt år) gjorde idag. Smaskens tyckte vi båda två, prinsen slaskade i sig marängtäcket på fem bitar innan jag ens hunnit blinka:)



Vinbärskaka med marängslisk på.

3dl socker
75g margarin
5äggulor
6dl vetemjöl
3tsk bakpulver
1,5 msk vaniljsocker
2 dl mjölk
3msk kokande vatten


Vinbäsmassa

5äggvitor
5dl socker
1,5 msk vaniljsocker
5dl vinbär

Rör ihop margarin och socker. Tillsätt äggulor. Blanda sedan i resten av de torra ingridienserna samt varva varmt vatten och mjölk. Bred ut i långpanna och grädda i nedre delen av ugnen 200° i 15 min.

Vispa under tiden ihop äggvitan till ett hårt skum. Blanda sedan in resten och avänd gärna frysta vinbär. Bred på kakan och grädda  5minuter i 250°. God varm som kall! Blir kanon som kvällsfika;)

Happy Sunday


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Låter gott, speciellt till kvällsfikat:) Ha en bra dag.

2009-09-01 @ 08:39:50
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: ellinor

Rösta gärna på mig i den här tävlingen: http://parisaax.blogg.se/2009/august/dom-har-personerna-kan-ni-rosta-pa.html#comment så är ni jätte söta, jag är nummer 12:D!!!



2009-09-01 @ 09:16:40
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hann för ett ögonblick tänka på en helt annan "snabbis" och tyckte du var väldigt frimodig i ditt skrivande =D

Fikat verkar fantastiskt gott.



2009-09-04 @ 23:28:21
URL: http://mittlillabo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0