Onytt i lekrummet.



Det senaste inköpet kanske inte riktigt blev som jag hade hoppats på. Det var ett lass med möbler jag hittat på den lokala annonssajten. Sambon fick eftersom jag befann mig på annan ort snabbt ordna barnvakt för att fara och agera handlare. Jag hade sagt till honom att det vore trevligt med en soffa till lekrummet för mysiga lässtunder. Han tog mig bokstavligen  på orden och bar hem en massa saker inklusive soffan som jag nämnt att jag var intresserad av.
Soffan är fullt funktionell som lässoffa, för ungefär 7 ungar i sonens storlek. Det var inte den lilla nätta rokokosoffa jag sett på bild utan ett stort monster som tar upp större delen av rummet den just nu befinner sig i. Det kanske skulle fungera med lite förflyttning av möbler men annars hägrar en annons på blocket med fri hemkörning inom Umeåområdet.

Förutom soffan används andra äldre saker till förvaring i rummet. Tågbanan förvaras i en ony resväska, "my little ponny" hästarna är fint placerade i en Nils Johan burk från 70talet. Det är snyggt och stilfullt utan att jag behövt spendera så många kronor på auktion för dessa. Jag ska på Global kurs på ett par veckor och därför tränar jag på att hitta saker som ger mig "miljöpoäng", detta måste ju bara vara ett fantastiskt exempel på recycling.



Helgen nalkas och hoppas på många surströmmingssugna gäster. Tror dessutom att jag måste ställa mig vid spisen och tillaga lax till de som undviker rutten fisk. Antikgaraget kommer att ha öppet på söndag och då får vi hoppas på fint väder och glada besökare.

Happy Thursday!

Kommentarer
Postat av: eva

åh så gott det vore med surströmming...Har jag riktig tur kommer det att ätas det även här i söder imorrn :)

2008-09-04 @ 21:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0