Ångesttanterna

Är det bara jag eller är det någon annan som lyckats att se städprogrammet på tv4? Jag såg för ett par veckor sedan ett "hur gick det sen för Sveriges lortgrisar" program. Oturligt nog så lyckades jag snappa upp en del om djuprengöring och tittar nu i alla de vrår jag kan inklusive det beryktade kylskåpshålet. Jag skulle vilja säga med skräckblandad förtjusning men i slutändan stannar jag nog vid skräck. Till på köpet kan jag nästan höra dessa två damer prata till mig om bakterieodlingar och kvalsterrelaterade sjukdomar.
Nu kanske du tror att vi inte städar i vårt hus men jag kan allt säga att vi städar en hel del, varje dag dessutom. Jag hatar att städa men jag klara inte heller av tanken att ta hem gäster med disk stående på diskbänken eller smutsig toalett. När det gäller ångesttanternas övertalnings förmåga så fungerar det dock. Näst på programmet står projektet kyl och frys. Det kan bli en liten nervös historia eftersom vitvarorna i fråga är lika gamla som huset, det vill säga närmare trettio än tjugofem. Varje gång man stänger maskinerna för avfrostning gör man det utan att veta om de klarar av en nystart. Detta återstår att se.

Kvällens vuxenaktivitet i Röda Villan är inte att städa utan istället vara duktiga och tradera oss lite. Säljer vi mycket kanske vi slår på stort och anlitar städhjälp.

Happy Tuesday!

Kommentarer
Postat av: Jajja

Jag städar mitt förråd, min garderob och andra diverse gömställen...jag får ångest över att jag inte kan kasta mer!!! Skulle rensa ut bland mina väskor ikväll. Jag slängde 2, la undan 5, och tillbaka i korgen .. ja vad ska jag tro 15 kanske?! Jag älskar min väskor :-)

2008-09-16 @ 23:33:41
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: Anna B

Jag blir alltid väldigt inspirerad att ta tag i skiten när jag sett det programmet. Det värsta var att det såg likadant ut bakom vår spis som det gör hos dem som är med i programmet (fast utan småkrypen, tack och lov...).

Jag är nog lortigare än jag trodde att jag var, då.



Ha en bra helg!

2008-09-19 @ 08:45:36
URL: http://annasresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0