Äntligen är det lite vinter!



Min sambo, som sitter bredvid mig och fikar upp resterna från kalaset, fnyser lätt när jag skriver.
I tre hela dagar har snön som föll på lördagnatt legat på tomten och lyst upp den annars så mörka och extremt tråkiga höstlandskapet. Jag känner riktigt pirret i längdskidsådran.
Sonen fick passande nog två rejäla spadar för att hjälpa mamma att skotta. Dessa ska nu med till förskolan när det är dags att åka dit. Då och då är det dock paus för lite snöätande och mamma som jag är påpekar jag allt i lite lagom falsett "Man ska inte äta snö, då kan man få mask i magen...."

Kommentarer
Postat av: Jajja

Jag hittade en skojig födelsedagspresent till lillkillen men Jon trodde att du skulle bli ovän med mig om jag köpte den... inga fingervantar med andra ord ;-)

2008-11-18 @ 23:10:59
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: Mia

Så härligt med snö!! =) Önskar att vi också kunde få det lite vitt här istället för regn, regn och mer regn...

2008-11-19 @ 19:46:42
Postat av: eva

Här kom det faktiskt snö idag oxå...och tänk, den låg kvar säkert 15 minuter. Hann höra knarret under fötterna iaf:)

2008-11-19 @ 21:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0