Middagstips för helgen




Häromdagen hade jag grillade kyckling delar i kylen och gjorde då en riktig favoriträtt som är lätt att göra och är mycket barn och vuxenvänlig. Så saknar du middagstips inför helgen så kan jag verkligen rekomendera grytan med kyckling och persikor.

Persikokyckling

1 grillad kyckling eller tillagade kycklingbitar.
1liten burk konserveradepersikor

Sås
4dl creme fraiche
2dl vatten
1st hönsbuljong tärning
1/2 dl persikospad
lite soya

Fördela köttet i en form och häll över såsen.
15min i 250°
 lägg sedan på skivade persikor och riven ost
5-7minuter till i ugnen.

Serveras med ris och sallad.

Happy Friday!


© bild privat

Kommentarer
Postat av: Anna

Kanske måste prova ditt kycklingrecept =)

2008-05-25 @ 23:05:15
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack, lät gott och enkelt!

2008-05-27 @ 20:33:25
Postat av: Karin

Inlägget var från mig:)

2008-05-27 @ 20:34:01
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0