Lång väntan på nålen.

Många har hört av sig och undrar vad som hänt med nålen. I dag skulle vi åter igen infinna oss på akuten för att se om nålen fortfarande befinner sig  i sonens mage. Strax efter tio anlände jag och sonen till akuten och anmälde oss för så kallat knappnålsbesvär. Sen var det bara att slå sig ner och vänta. Jag hade aningar om att det skulle ta tid så jag hade packat mellislådor, böcker och djur som vi skulle roa oss med. Positivt var att vi inom loppet av en timma redan var på väg upp på röntgen och blixtsnabbt var det avklarat! Jag såg på bilden att nålen var kvar men så länge lillkillen inte besväras av det är det inget att bekymra sig för. Det var bara att stega ner till akuten igen för att träffa doktorn som nog skulle säga att det bara är att avvakta.
Avvakta fick vi göra i FYRA OCH EN HALV timma innan vi fick träffa doktorn som sa just detta. Då var mellislådorna slut för länge sen, djuren ratade och böckerna lästa alldeles för många gånger. De två glada människorna som anlänt till akuten nästan sex timmar tidigare hade fått nog av varandra och hornen hade börjat växa ut.
För att avsluta med en liten knorr kan jag berätta att sambon som anade att tredje världskriget var på väg att bryta ut kom upp på akuten med mat. Så efter läkarbesöket och med hamburgare och strips i handen passade lillkillen på att tömma tarminnehållet i blöjan. Ironiskt hade väl då varit om nålen följt med. På onsdag blir det att åka till sjukhuset igen men nu har vi en remiss till röntgen och läkaren kommer att ringa när hon får bilden i sin hand, smidigt värre!

Not so happy Monday!


Kommentarer
Postat av: Anna

Lillasyster svalde ett häftstift (med vit hatt!) i liten ålder. Oj vad vi fick vänta att hon slulle skita ut den. Såsmåningom kom den och alla kunde pusta ut =)

2008-05-27 @ 10:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0