Färg, färg, färg.

image94

I söndags startades projekt "Groventré" genom att ta bort torkskåpet och den gigantiska garderoben.  Jag har fått fria händer av sambon att köpa färg till väggarna och var därför häromdagen på Colorama. Jag var väl förberedd med överrasknings lådor till sonen med russin, havrefras och äpple om det skulle bli kris, allt för att jag i lugn och ro skulle kunna välja och köpa färg.
Snabbt var det avklarat vilken färg jag skulle använda det var bara att bestämma vilken färg den skulle brytas i. Jag tittade och jag funderade och sonen satt tyst och nöjd med sina gottalådor. Till slut kom den trevliga kvinnan fram till mig och frågade hur det gick. När jag då svarade att det är fint med isblått eller sand eller kanske lite rosa fick hon en liten rynka mellan ögonbrynen och föreslog att jag skulle ta med mig färgförslag hem och fundera. Så nu har jag suttit i två dagar och tittat på färger och jag tycker fortfarande isblått, sand och rosa är fint.

Eftersom Martin och Ernst verkar vara upptagna på annat håll kanske någon annan skulle kunna tänka sig att lämna ett förslag?



Happy Colourday.......?


© Bild privat

Kommentarer
Postat av: Åse

Jag röstar i alla lägen på rosa! :)
Idag har vi fått besked om att det äntligen blir klart med lägenhetsbyte med, flyttar 1 juni. Då ska jag med inreda!
:)

Kram på er. Obs! Mer bilder på sonen önskas.

2008-05-08 @ 15:45:44
Postat av: Anna

Hej där! Inte visste jag att du hade en blogg. Kul. Jag lägger in dig som länk hos mig om det är OK för dig? Ska kolla mer på din blogg i morgon...

2008-05-08 @ 21:56:09
Postat av: saravillfara

Färgval är alltid knepiga tycker jag.
Har inga råd att ge dig, mer än att tro på dig själv.
Du kanske kan köpa några provburkar och prova dig fram?
Lycka till med dina val, det kommer säkert att bli jättefint!

2008-05-10 @ 00:00:12
URL: http://saravillfara.se
Postat av: kattis

Anna självklart får du lägga till mig på din lista:)

2008-05-10 @ 19:51:32
URL: http://onyinredning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0