Ett nytt onytt fynd.



Porslin är verkligen en smaksak för oss alla.
En del har en serie som de håller sig till hela livet t.ex. Gröna Anna som är mycket folkkär i de svenska hemmen. Man kan oftast hitta en finservis i dessa hem som står gömd i ett skåp större delen av året och som plockas fram vid jul eller finare tillställningar. Intressesamlare, kategorin min mor hör till har under årens lopp har köpt sig en samling av många olika serviser och servisdelar. Mamma har en förmögenhet i porslin hemma eftersom hon såg det läckra i  Stig Linbergs porslin innan alla vi andra också upptäckte det.

Jag skulle själv sätta mig in i kategorin; Blandare. Jag köper det som jag tycker är fint och sen får det passa in någonstans i villan. Mitt nyaste onya fynd köpte jag på tradera förra veckan. Det är sex stycken kaffekoppar som är gjorda av Rörstrand och går under namnet Blad. För 15 år sedan köpte jag tre tekoppar bara för att de var så himla snygga och nu har samlingen växt så att jag kan servera lika koppar med olika färger när jag bjuder in till kafferep. Blandat och bra precis som jag vill ha det!

Happy Thursday!


© Bild Privat

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysiga koppar - kan du fynda åt mig med? =)

2008-05-22 @ 22:51:44
Postat av: åse

Hur går det med nålen??? :)

2008-05-23 @ 12:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0