En liten vit lögn.

image98

Förra veckan kom brevbäraren med ett större brev adresserat till sonen. Det var sonens farmor som i barnbarnseuforin efter 25 års uppehåll åter igen börjat med handarbete. Resultatet denna gång var en stickad tröja i blått. Den har legat på arbetsbänken i köket i en veckas tid i väntan på att bli provad. Häromdagen berättade sambon att han pratat med sin mor och då sagt att tröjan passade alldeles utmärkt. Ja, han talade naturligtvis inte riktigt sanning måste jag säga eftersom jag vet att tröjan inte lämnat sin plats sen den anlände. Idag åkte den dock på med viss protest men med ett päron kan man ju lösa de flesta konflikter så jag fick till och med ett par fina bilder.

Som ni kanske ser passar tröjan alldeles utmärkt!

Happy Monday!

© Bilder Privat

Kommentarer
Postat av: Farmor

Så bra at den passar, för risken är väldigt stor att jag får för mig att sticka en till!!!

2008-05-13 @ 18:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0