Piteåsemester.

Tio i sex på lördag morgon ringde väckarklockan. Sambon och jag tog oss snabbt upp utan att väcka lillkillen. Vi som normalt tycker att det är väldigt tråkigt att stiga upp och starta dagen med ett leende har inga större problem att stiga upp när det är loppis i Badhusparken. Det är verkligen en sommarklassiker för loppisfantaster.
Egentligen är det meningen att försäljningen ska starta vid elva men jag hävdar bestämt att de flesta fynd hittar man innan halv åtta på morgonen. Fastän vi var i god tid var försäljningen redan i full gång. Vi lyckades trots det ändå att göra av med en tusenlapp och fylla bilen med fynd.

Just den här helgen när det är stor fotbollsturnering och kyrkmarknad i Piteå brukar vädret alltid vara bra. Fastän SMHI lovat ostadigt och svalt har solen visat sig från sin bästa sida. Många kaffekoppar har druckits på mina föräldrars altan och ansiktet har antagit en rödare nyans. På föräldrarnas tomt finns det ingen lekstuga därför brukar barnbarnen leka i gammelmorfars Amazon. Bilen är inte är det vackraste fordonet men det är en mycket rolig plats för bilintresserade småbarn.

    

Nu har sambon åkt hem till husdjuren för att i veckan ägna sig åt revision och sonen och jag ska fortsätta vår semester i sommarstaden Piteå.

Happy Sunday!


© Bilder privat

Kommentarer
Postat av: Åse

hallå kära svägerska!



nu har vi lyckats tapetsera en vägg och äntligen börjar min ihopsamlade tavelvägg att ta form där. Den med alla gamla ramar som jag samlat ihop. Hur som haver, det saknas bra bilder på den norrländska delen av släkten. Så efterlyser fina bilder på er tre, gärna bilder som kan göra sig fint på väggen. Du verkar kunna det där fotografiska så du har säkert en del i gömmorna. Den med lillkillen i bilen är ju helt loovely!

Hoppas ni har det fint allesammans! Kram.

2008-06-30 @ 13:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0