Städorgie i RödaVillan



Efter middagen blev det sängläge för mig i tro om att förkylningen åter igen intagit min kropp. En halvtimma senare steg jag upp med nya oanade krafter. Sambon och sonen åkte iväg på fotbollsträning och då visade det sig att energin som saknats för vårstädningen infunnit sig. Snabbt åkte mattorna ut på gården för vädring, dammsugaren plockades fram och dörrarna ställdes upp på vid gavel. Jag och dammsugaren teamade ihop och gjorde ett fantastiskt jobb som inte för den delen är slut på långa vägar men så fort sonen tagit John Blund i handen ska jag fortsätta.

Mitt i städyran börjarde grannen klippa gräset och det spred sig en härlig gräsdoft i huset som gav riktig sommarkänsla. Min näsa som inte känt lukt på fyra dagar verkar också vara på väg att tillfriskna så ikväll blir det en sväng runt kvarteret och njuta av all hägg.

Happy Monday!


Kommentarer
Postat av: Åse

Hägg?! Det är trots allt en bit mellan umeå o götet här börjar syrenerna vara utblommade och ni har bara kommit till hägg!;) Men då har ni ert härliga kvar! :) Vi njuter av en fantastisk högsommar-värme här. Solar o badar och har tom fått lite bränna redan! Svårt att gå o lägga sig när kvällarna är som vid medelhavet. Lägger några semme-dagar när ni kikar ner till Arvika i sommar, så man får träffa er o lilla Pyret!

Kram på er!

2008-06-03 @ 10:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0