Tur att det finns flytvästar för företagsamma barn!



Det finns en del platser på jorden som får min puls att sjunka. Platser som helt enkelt är lugnande för själen och där vardagen stängs ute. Sommarstugan som min sambos morfar byggt är ett av dem. Igår kunde vi äntligen efter lite strul med vattenpumpar och bryggreparationer ta båten dit för att sonen skulle få göra den första riktiga inspektionen av stället.
Han verkade gilla det skarpt, speciellt vattnet som han redan innan båtfärden var mycket intresserad av. I ett obevakat ögonblick hade han försiktigt vänt sig om för att ta sig i vattnet . Med ett ben i vattnet och de andra på väg i drog jag snabbt som ögat upp honom. Sen var det bara för honom att sitta i min famn medan de andra packade båten. Skrikandes naturligtvis, men vad gör man inte för att hålla sitt barn torr om fötterna  foten.
Väl på plats var det bara att ta av honom kläder och låta honom bekanta sig med vattnet. Det var nog lika roligt för föräldrarna som för honom men efter en stund av lek var han väldigt nöjd över att bli upplockad i sin pappas varma famn.

Happy Monday!


© bild privat

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad mysigt med första turen till stugan!!

2008-06-16 @ 21:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0