Tisdagstema - Förvaring, en förmögenhet av galgar



Jag börjar svettas bara jag hör ordet förvaring. Det pågår nämligen en liten maktkamp i Röda VIllan där sambon och jag ser lite olika på just förvaring. Om det till exempel finns plats i ett skåp tycker jag det går alldeles utmärkt att stoppa in saker vi inte behöver, varpå sambon oftast inte tycker att en vas ska stå tillsammans med en massa assietter och utrycker visst missnöje med min placering. Jag kan villigt medge att det är han som är förvaringsgeniet i familjen och jag överlämnar gärna det ansvaret.

I min garderob får jag stöka och böka bäst jag vill utan att han lägger sig i. Där har jag en stor samling galgar hängandes som jag samlat på länge. Det är galgar från 50, 60 och 70talet med plastband, plastöverdrag och även några med virkade överdrag.  Mina "onya" saker finns även i garderoben och de är verkligen ljuvligt fina!


Happy Tuesday!


© bild privat

Kommentarer
Postat av: jenny

vilken härlig blogg!

2008-06-24 @ 16:54:44
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Kan vara så att man är oense just om förvaringsplatser.. inte hos oss.. jag sköter allt och oftast hänger det ett antal kläder framme här inne hos mig i mitt förvaringsrum.. men det där tar jag hand om efter hand:-)

2008-06-24 @ 19:13:12
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi städar nog hela helgen, så kör ni förbi så stanna till så får ni guidad husvisning =)

2008-06-25 @ 21:13:00
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0