Making gräsmatta.

Den senaste veckan har jag och sambon på vår lediga tid ägnat oss åt skottning. I måndags blev tomten vårt stora projekt när 10 m3 jord hamnade i en stor hög i det före detta potatislandet. För hand har vi lastat skottkärra efter skottkärra och nu är halva tomten nästan redo att bli gräsmatta. Vi har ont i våra kroppar men i efterhand är nog stoltheten överhängande.

    

Gårdagens midsommarfirande var en mycket trevlig och händelserik eftermiddag och kväll. Värdinnan hade dukat upp med riktiga midsommardelikatesser och värden tog sin snapsutdelning på största allvar. Barnen var i händelsernas centrum och även sonen var i sitt esse. När han i ett extremt modigt ögonblick sprang rätt ut i vattnet för att  följa stortjejerna dök han i med huvudet före. I några sekunder stod tiden stilla medan sambon med kläderna på sprang i för att rädda honom. Det var en mycket skärrad pojke som drogs upp ur vattnet och två lättade föräldrar.  



Mitt i natten när vi låg tryggt nerbäddade i våra sängar slets jag motvilligt ut ur mina drömmar. Delar av det festande sällskapet i grannhuset hade förflyttat sig ut på farstubron med ukulele och stämsång. Det spelades allt från "Dancing Queen" till " Fredrik Åkare och när de sex låtar senare gav upp var jag mest förundrad över att killarna i Röda Villan inte vaknat.

Happy Saturday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0