Kaffepaus i solskenet



Jag har varit och fyndat på Returmarknaden. Fyra illgröna kaffekoppar i 70tals stil som jag kommer att använda flitigt i sommar. Billiga var dem dessutom, en skrynklig tjuga tog mannen i kassan emot men han tyckte allt att de var lite väl dyra....

Ikväll sitter jag och håller tummarna för att jag ska få en ny "ony" kökslampa. Det är trearmad lampa med hängande vita kupor formade som droppar, en riktig góbit för en 60tals teakälskare som jag. Lampan kan ni se hos auktionsfirman Salomon & Falk i Arvika, som är väl värd ett besök nu och då! 

Apropå auktioner så har  Jörgen i Kvarna sin stora midsommarauktion på söndag och när som helst borde katalogen komma ut på hemsidan. Jag känner nästan på mig att det blir många middagar med havregrynsgröt nästa månad:(

Nu passar jag på att önska alla läsare en trevlig Midsommar och påminna alla med kors-  och ledbandsskador att inte hoppa så mycket groda eller ta i för mycket i 7kamps grenarna.

HappyThursday

©bild privat

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nya kaffemuggar passar ju utmärkt nu när alla semesterfika ska intas! Trevlig midsommar på dig med.Kram

2008-06-19 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0