Nyår ett löfte, en fest eller kanske en plåga?

                              

                                                                                             
Jag har en vän som aldrig firar nyår. Hon låser helst in sig i sin lägenhet och sitter i sin ensamhet hela kvällen medan vi andra åkt runt på diverse fester år ut och år in. Det har varit mycket varierande rolighetsgrader på dessa tillställningar måste jag säga så ibland har jag kanske undrat om det hade varit bättre om  jag också stannat hemma.

Nåväl i år firades det nya året in i våran röda villa tillsammans med sex underbart trevliga och underhållande gäster. Istället för att stå i köket hela dagen hade alla ett uppdrag att ta med sig något, förätt, potatisgratäng och så vidare så varken jag eller sambon behövde stå i köket hela dagen. Eureka! På det viset blev det en lyxig trerättersmiddag att avnjuta utan massa stök och bök!

Sen var det det här med nyårslöfte som jag trots att jag inte egentligen vill ändå hittar på något som jag ska försöka hålla. Förra årets löfte var att äta fisk en gång i veckan. Tro att det var glömt i maj när vi åt korvstroganoff 10 dagar på raken. Jag hade faktiskt inget löfte förrän igår när jag satt i bilen på väg in till stan och hörde Joakim Palme prata om hur vi ser på framtiden. Tydligen så  tänker  normalsvensken att miljön är något alla måste tänka på. När det sen kommer till kritan är det viktigare att andra än normalsvensken själv tänker på miljön alltså normalsvensken svär sig fri att göra något för miljön. Så från och med igår har jag ett löfte; jag ska  varje vecka göra något som är bra för miljön och då skall icke sopsortering räknas eftersom det gör jag redan!  
Sagt och gjort nu är det ett löfte för 2008 dags att skrida till verket! Redovisning kommer i årsraporten

Och kompisen då? Jo hon har träffat sin livs kärlek under året och firade rejält med en äkta parmiddag. Slutet gott allting gott........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0