Brandvarnaren from hell.



Härom kvällen när det var dags för mig och sambon att knoppa in för natten hörde vi ett konstigt ljud. Det var inte vilket pip som helst utan det var snart-är-batteriet-slut pipet från brandvarnaren. Eftersom vi inte ville riskera att sonen skulle vakna vågade vi inte byta batteriet just då. Vi tog inte heller ut batteriet eftersom vi är alldeles för vidskepliga, för naturligtvis skulle det väl börja brinna om vi tog ut batteriet? Så vi sov hela natten med en skönt pipande brandvarnare i bakgrunden. Tro att jag drömde att jag var på rymmen från världens alla massmördare och CIA agenter.
På morgonen var pipet mer intensivt varpå jag tog fram ett nytt batteri och satte i brandvarnaren. Jag kände mig en aningens irriterad när jag kom ner för trappen och faktiskt hörde det eländiga pipet, IGEN!
Varken sambon eller min tekniker till pappa (som jag alltid ringer när något krånglar) kunde ta bort pipet. Det hela slutade att jag vid lunchtid var så less att tog skruvmejseln och tog ner brandvarnaren. Nöjd över detta gick jag ner för att lämna brandvarnaren i garaget. Det är då jag hör det, du vet det där ljudet, pipet och det kommer inte från brandvarnaren som jag har i handen. Efter en kort stunds lyssnande hittade jag en annan brandvarnare i klädkammaren och så äntligen kunde vi få lite tystnad!

Kommentarer
Postat av: Hjärter Dam

HaHaaaaa... men toka! tack för senast :-)

2008-04-09 @ 23:03:46
Postat av: Gunnel

Hihihi! Fy, vad förargligt! Det påminner mig om den gången vi körd på bilsemester och min väckarklocka började ringa. Hela bilen och framför allt mina ordentligt instuvade väskor rotades igenom. För att jag långt senare skulle hitta väckarklockan i handskfacket där jag lagt den ifall den skulle börja låta...Långsökt, men det är inte alltid lätt att lokalisera ljud!

2008-04-11 @ 01:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0