Happy Christmas and Merry New Year.....

image7

Säger Eddy Murphy i filmen Ombytta Roller som tillsammans med A fish called Wanda är de filmer som jag sett flest gånger. Nåja nu är det inte film som var dagens ämne utan själva julhälsningen.

Jag tror att vi alla är lite vanemänniskor så här till jul, sambon får till exempel alltid fårstek på juldagen, kompisen blir väckt med en halv grapefrukt på sängen och jag har alltid klätt granen på samma sätt. Många röda kulor och i mitten av granen hänger de två spirorna med de fina färgade ränderna från min farmor. 

Ja det vill säga tills för några år sedan när min kära mamma ringer och berättar att hon har kraschat den ena i tusen bitar! Vad säger man då? Nu kommer jag då aldrig mer fira jul eller julen kommer aldrig mer bli det samma och se sådär halv bitter ut som bara en förargad dotter kan göra?

Jag bet ihop och fortsatte fira jul och varje år hänger den där alldeles ensam och saknar sin kompis. Har du en kompis kan du väl ringa..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0