Tokboken

Det är som livet har fått sig en kick i rätt riktning. Efter en riktigt skit månad som februari ser jag nu ljuset  i tunneln. Mest troligt är det bara psykiskt men nu känns det faktiskt lite lättare att ta sig fram genom snön. Sportlovets första dag bjöd på ett snöoväder, tänk "Barnen från Frostmofjällen" så är du på rätt väg. Snön yrde från alla håll och kanter, horisontellt och vertikalt. Inte ens detta fick mina energiska tankar på fall.

I helgen kom jag plötsligt ihåg en bok som jag köpte till min son i doppresent. En liten skrivbok där det är tänkt att föräldrarna (läs mamman) ska vara duktiga och skriva in allt roligt och tokigt de lilla knyttet gör och säger.
När jag efter en tids sökande hittade boken såg jag inte helt överraskande att det endast var en kort episod ur min sons liv som var nerskrivet. Snabbt som ögat skrev jag ner mina iaktagelser över min tvåårings matematikkunskaper (ett riktigt geni, brås på mamma:).
Det är här du kommer in för jag behöver lite hjälp med detta. Berätta något om min son som jag kan skriva ner i den här alldeles för tomma bok.



Happy Monday!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har visst "glömt bort" utmaningen, är inte så bra på sånt om jag ska vara ärlig. Men jag har hittat fina tyger idag - det är ju kul =)

2009-03-02 @ 21:34:51
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jamen hur skönt är det inte med mars! Planerat upp lördagkvällen än?! :)

2009-03-03 @ 20:04:03
Postat av: Jajja

Nålen har du väl skrivit om? pöss!

2009-03-03 @ 21:55:15
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: kattis

Nålen den är inte dukumenterad, hur kunde jag glömma?????

Lördagkväll inte planerad heller!!!!! Wiiiii

2009-03-04 @ 08:27:18
URL: http://onyinredning.blogg.se/
Postat av: Monkan

Barnen från Frostmofjället - den skall man se typ 11 gånger - det har jag, så det så!

2009-03-04 @ 17:57:58
URL: http://monkan56.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0