The big three four

Den årliga födelsedagen; sång och presenter på sängen och snabbt iväg med familjen föratt sedan ta vara på dagens äventyr. Nåja kanske inte den mest spännande dagen men dock de roligaste presenterna på länge. Det damp ner tre fin, fina paket på sängen bredvid tårtan. Den blivande maken var mäkta nöjd över sina inköp och jag blev helt överväldigad (som vanligt) över hans generositet.

Mössan med den stora toffsen har prytt mitt huvud hela dagen och jag kan inte annat än nu önska att en liten kille ska komma så jag slipper matcha den till en knallröd jacka. Samt en till fin perstorpsplatta för mina varma kastruller som ska pryda på bordet.

Sist men inte minst är jag numera också ägare av ett Wii med tillhörande spel och wii fit plus som jag nu testat under kvällen. Tyvärr räknade den ut nuvarande BMI och då sa den till på skarpen att jag tydligen är alldeles för tjock och behöver träna, MYCKET! Dessutom är min kroppsliga ålder 42 och inte 34. Inte konstigt att jag känner mig matt på kvällarna. 

Vilken tur att jag då förhoppningsvis snart går ner ett par kilo så maskinen slutar trakassera mig på det viset.

Happy Thursday!


Kommentarer
Postat av: soffan

Stort grattis på födelsedagen! tur inte lillen kom idag då måste ni dela dagen resten av livet...eller de hade kanske vart mys ändå...en väldigt fin present! men ett wii är inte dumt de heller!

2009-12-10 @ 21:54:33
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: jajja

Imorgon tror jag att han kommer... ( igen)

2009-12-10 @ 22:33:06
Postat av: Anna

Grattis tjejen!

2009-12-11 @ 15:37:05
URL: http://annasresa.blogspot.com
Postat av: Annica

Stort grattis i efterskott. Födelsedagar i december är svåra. Tur att ni snart är två då blir det mycket lättare att komma ihåg. Småprinsars födelsedagar är av någon anledning mycket lättare att komma ihåg.

Vet inte vad ett wii är men det verkar att vara en en helt nödvändig pryl, nå´t som piggar upp när man behöver det som bäst.

2009-12-11 @ 19:31:29
Postat av: HUSnrNIO

Grattis i efterskott.

2009-12-15 @ 19:28:42
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0