Friluftsliv.

Friluftsliv är inte min starka sida.  Någon utepedagog är jag inte heller. Däremot är jag grymt avundsjuk på alla hurtiga människor runt mig som gärna snörar på sig Graningekängorna och ger sig ut på äventyr i skog och mark. Jag provar dock på friluftsliv då och då men det är lama försök som oftast inte resulterar mer än i att  jag följer med mina graningekängade bekanta på deras strapatser.

Värmen som varit sista veckan har packat ihop snön som ligger på vår tomt så skaren är hård och tålig. I lördags fick vi för oss att vi allt skulle grilla korv. Sambon var den, till min stora förvåning,  visade störst intresse av oss tre i familjen. Sonen gjorde ett antal lyckade och olyckade rymningsförsök och jag sprang mest ut i skogen och hämtade knaster. Till slut fick vi fick igång en liten halvsur eld och korven grillades. Grillskivorna blev genomvarma och korvarna smakade mycket bra! Vem vet, kanske provar vi på friluftsiv igen.

 Om man spanar riktigt ordenligt kan man ana lite gräsmatta på allmänningen bakom vårt hus!

Happy Monday!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser väldigt mysigt ut =) Själv gruvar jag mig för bärsäsongen för maken har redan börjat peppa ungarna att vi ska ut i skogen.

Jag gillar ICA´s sylt. Inget slagsmål med mygg och knott, billig och god.

2009-04-24 @ 22:33:03
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0