Ja, så blev jag tio år igen.......

image33



I helgen har jag fått pricka av i min "to do list" jag har tillochmed prickat av saker jag inte ens trodde att jag någonsin skulle göra.
Fredagkvällen startades med en klassisk drinkfest hos mina vänner nere på stan. Temat denna drinkfest visade sig vara  "surt". Tydligen hade deltagarna på förra drinkfesten tyckt att det varit så mycket söta drinkar så nu hade alla verkligen tänkt till. Det bjöds bland annat på SurPutte, Cosmopolitan och en äkta hemgjord Piña Colada. Trevligt värre var det och kvällen avslutades på rådhuset i Umeå där det var +27. Fast om man snittade medelåldern så kanske den var +47. Så när vi dansade på schlager golvet var det ingen tvekan om att jag kände mig ung, fräsch och fit. Kvällen slutade på bussen hem till byn där Sveriges argaste busschaufför kvällen till ära lagt in två knallröda slingor i hennes annars så gråa hår.

På lördag var det bara att ladda om batterierna eftersom att det var dags för anordnad fest till en 30-årig kär vän till mig. Visste inte vidare mycket om festen förutom att samtliga deltagare arbetar inom klädbranschen så jag tog min allra trendigaste och tunnaste klänning, fönat håret och det enda som saknades var min moderna och snygga svarta kofta som tyvärr hängde på tvättlinan. De fick helt enkelt bli fleecetröjan under jackan.
Detta tackade jag sedan gudarna för eftersom det visade sig vara en riktig "Garagefest ", i Umeå , lördagen den 26 januari och det var -7 grader celsius ute och kanske +2 grader i garaget. Tro att jag gapade när jag kom in. Det var inte riktigt så jag tänkt mig träffa alla dessa moderna människor i ett betong garage. Ja på så vis fick jag i min "to do before I die" bok skriva in Garagefest och även bocka för.

Lördagkvällen fortsatte på Schlagerklubben där var det varmt och skönt. Helt plötsligt ser jag Rickard Herrey på scenen sjungandes en Pontarelåt . Hur nördigt får det bli egentligen? Tydligen hade detta stått i annonsen i tidningen men detta hade jag helt missat. När Rickard sedan ropar in sina bröder Per och Louis blir jag genast tio år igen och förflyttar mig till Skellefteå Folkets Park dit min kära pappa kört mig till för att jag skulle få se mina idoler och framförallt min första och största kärlek Louis Herrey.
Där stod han plötsligt igen och sjöng bara för mig " Every song you sing" och jag sjöng för han, högt och ljudligt, tillsammans med alla andra på dansgolvet.
Louis Herrey blev efter ett par år dumpad till förmån för Joey Tempest men vid närmare eftertanke kommer Joey aldrig göra mig 10 år på nytt.



image34

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vilken helg! Kunde inte bli mycket bättre :) Skulle eventuellt vara vår förmåga att räkna till tio muggar då...

/Johanna

2008-01-28 @ 22:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0