Valentins dag

image38

Så var det den 14 februari, all hearts day. Idag har det hänt grejer ska ni veta. Efter förmiddagens arbete tog jag sonen och bilen och körde in till Umeå där vi träffade "Hjärter Dam". Där fyndades det en jacka till sambon och dracks en stor kaffelatte (till Anna Skippers förtret)
Har dessutom provat på "Bluetooth" för första gången eller rättare sagt HD visade att det faktiskt var en funktion som fanns i mobiltelefonen. Bluetooth är en funktion där man lägger  mobiltelefonerna mot varandra och då hoppar liksom informationen från den ena telefonen till den andra. Avancerat värre, undrar om det är någon annan som behärskar detta???? 
Jag är inte så tekniskt lagd förutom när det gäller vissa saker t.ex. Kopieringsmaskiner, dymomaskiner och laminatapparater. Dessa är ju livsnödvändiga i läraryrket och jag kan oftast de flesta finesser på dessa maskiner. Sen är det dock tvärstopp! Detta har jag ärvt i direkt nedåtstigande led från min kära mor .

Pappa köpte oss en video 1986 och på den tiden hade ju alla redan haft video i säkert 3år eller mer.......
Min mamma lärde sig aldrig använda den videon, hon klarade givetvis av att sätta igång den men sen var det slut med video-kunnandet. Jag sitter nu här 22 år senare och är precis likadan. Jag har en ny fin mobiltelefon med en massa funktioner och det enda jag känner är att jag saknar min gamla telefon där man bara kunde ringa och skicka sms. Det bli som svart i hjärnan på mig när jag ska försöka lära mig och trots att jag ibland försöker så gör jag det bara på låtsas.

Om nu min älskade mamma läser detta så ber jag om ursäkt eftersom jag vet att du inte uppskattar att jag skriver om dig. Skicka gärna klagomålen via sms eller en trevlig kommentar till detta inlägg;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0