Rapportering från soffan.

På sommaren går det inga nattbussar till byn där jag bor. Jag har därför kommit på den briljanta idén med att ta med mig tandborsten i lilla väskan och sova över hos den av mina kompisar som känner sig manad att ta med mig hem vid 2-snåret.

Det där kanske inte lät vidare bra men det har visat sig fungera alldeles utmärkt. 

Lördag natt förra helgen sov jag i en Karlandasoffa hos min kära vän på Tunnelbacken och i natt har jag sovit i en soffa som tillhör Hjärter Dam. Att sova borta är som att bo på ett bättre B&B med full service. När man kommer mitt i natten är det någon som förser en med sängkläder, vattenglas och knäckebröd. På morgonen blir man bjuden på frukost som man inte behövt tillaga själv. Gratis är det också, inte dumt alls och jag kan inte förstå att jag tidigare tagit nattbussen hem.
Idag lånade jag dessutom duschen hos Hjärter Dam där jag bara var tvungen att prova på alla hennes produkter som hjälper henne till den dagliga skönheten. Det var en oas av skönhetsprodukter som bara stod där och bad om att jag skulle prova dem. Härligt och uppfriskande och om jag tittar riktigt noga i spegeln kanske min hy är lite finare idag än igår.

Borta bra kan jag kostatera och damerna i fråga har sparat mig 700kr i taxipengar!

Happy Sunday!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jag bjuder så gärna på knäckebröd fler gånger innan du somnar in på Karlandasoffan :)

2008-07-14 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0