Jordgubbspaj är gott!

Fotbollen har nu dragit igång för höstsäsong vilket blir mer tid för bloggande. Skönt med lite tyst ensamtid måste jag erkänna.

Nu har stora gräsprojektet startat genom att dra bort de 20 cm höga ogräset som vuxit till sig under semestern. Vi började för hand och vår granne var inte sen med att hjälpa till. Det slutade med att han försåg oss med diverse handredskap som vi inte kände till och bara inom loppet av ett par timmar var matjorden rensad och slät.
Under tiden har det även massproducerats jordgubbspaj för att ta hand om vårt röda guld. Jag har nämligen bestämt mig för att inte frysa in bären eftersom det oftast resulterat i att de ligger i frysen hela året och först nästa sommar plockas fram för att ätas upp innan nästa skörd kommer. Nu har mina rabarberpajer fått sällskap av två nybakade jordgubbspajer och mina präktighetspoäng har än en gång ökat.




Jordgubbspaj i Gräddfilskräm.
(fungerar säkert med vilka bär som helst, dubbel sats räcker till en normalstor paj och två aluminiumformar.

Pajdeg
100g smör
1,5dl socker
1ägg
3dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Tryck ut degen och lägg 250g skivade jordgubbar i pajformen.

Blanda;
3dl gräddfil
1ägg
2 tsk vaniljsocker
1dl strösocker

Häll över gräddfilssmeten över jordgubbarna.
200°C i 20-30min


Kommentarer
Postat av: Hjärter Dam

Det där är om möjligt den godaste pajen i världen... jo det är det!

2008-07-31 @ 19:31:45
Postat av: Anna B

Jag loppisfyndade på Vischan i Lillpite! Ett säkert kort... ha en bra helg och kom förbi om ni har lust!

2008-08-01 @ 20:47:01
URL: http://annasresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0