V75 -miljonär till motsatsen bevisats

       


Lördagens stora happening i Umeå var årets travfest på Umåkers travbana och veckans V75. Sambon hör till den kategori av människor som inte sappar över till en annan kanal när det visas trav på tv och har ägnat många timmar i sitt liv till dessa fyrbenta djur. Jag kan väl lugnt påstå att jag numera är glad och lättad över att han tillhör ett travsällskap där de turas om att göra systemen, för om fotbollsänkan (dvs. jag) även skulle vara en travänka hade det nog slutat i skilsmässa.

Jag, sonen och sonens morfar blev igår vänligt men bestämt instuvade i bilen för att hinna till första start. Det packades matsäck, stolar, liggunderlag och allt sånt man behöver för att kunna göra den rätta miljonraden; travtidning och program.

Mitt eget spelintresse har radikalt ökat genom att jag har en spelintresserad sambo. Tidigare sträckte sig mitt spelande till någon enstaka trisslott men genom sambons dåliga inflytande tar jag nu spel på största allvar. För visst är det så att man är miljonär tills motsatsen bevisats? Tänk så mycket mer spännande att skrapa trisslotten om man har den inställningen istället för; varför lägger jag ner pengar på sån här skit?

Tyvärr uteblev miljonerna igår och mitt system havererade redan i första loppet eftersom "min" häst passade på att galoppera över mållinjen. Surt sa räven och stack med mina miljoner, men lika glad är jag för det men gladast är nog hon som vann de 6 miljoner kronorna som tillslut blev utdelningen.


Happy Sunday!


© Bild Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0