Jag väntar mig en kanon sommar.

Min pappa hobbyornitologen har nu efter ett par dagars besök åkt hem till sin fru. Förutom det oersättliga barnvakts uppdraget har han även kollat in fåglarna runt Röda Villan. Jag kan personligen tycka att det är alldeles för många arter av små och medelstora pippifåglar på grund av det tjatter som jag hör när jag är ute.
Röda Villans närmsta grannar är ett par skator som bor i en tall på andra sidan diket. Mellan oss råder det inte någon vidare gramsämja eftersom de har en förkärlek till just våran altan. Dessa två har nu lämnat sitt bo och byggt ett nytt i den stora granen bredvid. Detta, enligt far min,  indikerar på att det ska bli en varm och skön sommar. Skatorna flyttar nämligen för att få extra skydd mot sol och värme. Låter jättebra eller hur?

   Det övergivna hemmet.


Så kära kamrater gå genast ut och spana efter skatorna, kanske du också får en fin sommar! ;)

HAPPY MONDAY!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men o så bra! Jag väljer att helt och hållet lita på din pappa :)

2008-04-28 @ 17:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0