Mina barn sover.......inte!

Våra barn är ännu inte tidsomställda det innebär att jag och min man slits ur vår skönhetssömn någon gång mellan halv fem och fem på morgonen. Vi har de senaste dagarna gått omkring i dvala och hunnit med att sova i skift under morgontimmarna innan grannarna ens tänt lyset. Vi hoppas att det snart vänder och att deras inre klocka snart följer den riktiga och skaffar sig lite mer passande morgonrutiner.

LilleBror började för några veckor sedan att ta sina första steg men visar ingen vilja att börja gå själv. Han är däremot snabb på att lyfta upp armarna och tigger om att få bli buren eller så dunsar han ner på den buntade rumpan. Jag anar att viljan kommer i samband när jag och maken ska åka iväg på semester så vi kommer att missa det! Det skulle vara typiskt!!!!

På tisdag bär det av med bil, barn och packning ner till Arvika för att låta superfarmor ta över ansvaret över buskillarna. Storprinsen tycker att vi kan åka på en gång och har otåligt nedräkning. För några veckor sedan var vi med i en webbtävling på en känd barnkanal, frågan som ställdes var varför din farfar är den bästa? Sonen tittade snabbt på mig och svarade; För att han har den bästa farmorn ju! 
Som sagt väntar mig att få hem två Iphones vilken dag som helst för bättre svar kan ju knappast komma!!!! 

Nu ser jag även slutet på föräldraledigheten och LilleBror har fått plats på förskolan, samma avdelning som storprinsen till vår stora förtjusning! Det kommer bli jättebra för lillkillen som redan visar sig vara ett socialt barn! Jag då? Jo kan du tänka dig, även jag kan efter spytt galla över arbete i 10 månader nu kan känna att det ska bli lite roligt iallafall!


happy Wednesday!


Kommentarer
Postat av: Nina

A lot is happening i Röda Villan alltså, speciellt eftersom ni kommer upp så tidigt på mornarna ;)



Hos oss har vi motsatt problem. Alexander som alltid vaknat i god och lagom tid innan dagis har nu fått sovmorgonsvanor efter att ha spenderat så mycket tid ensam med mormor. Sovmornar, det är vad jag kallar för lyxproblem...

2010-11-04 @ 10:01:31
Postat av: Sara

Och jag kan inte bärga mig tills dess att jag får sluta!

2010-11-04 @ 19:32:21
Postat av: s

2010-11-06 @ 17:23:18
Postat av: soffan

Men vilken vinst!! Like!! vart ska ni åka??

Börjar du om efter jul att jobba...den känslan är långt borta,den dagen man ska börja om efter en lååång "ledighet"...Kram

2010-11-06 @ 17:24:34
URL: http://zoffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0