Latte & Chips

Jag har idag varit en trevlig lattemamma tillsammans med min kollega. Hämskt trevligt måste jag säga, synd bara att det inte kommer vara möjligt under resten av mammatiden. Nästa vecka går nämligen sonen in i 15timmars tid på förskolan som kommundelsnämden dessutom beslutat att lägga under veckans fem dagar mellan 8-11. Kan någon berätta för mig om vad man hinner med på den tiden?
Jag och min mammakompis var då helt överens om att det här med att jobba är överskattat och att jag i fortsättningen får bjuda på sconesfrukost.

När vi (jag och de två barnen) kom hem denna underbara vinterdag var det akut matbrist i lilleBrors mage. Vi kastade av oss kläderna och prinsen fick vänta en stund på mellanmålet. Han hittade då en bortglömd chipspåse och satte sig alldeles nöjd och åt. Väldigt gulligt och istället för att ta påsen tog jag en bild. Det är inte varje dag det blir valfritt mellanmål.





Barnen växer framför ögonen, den ena mer än den andra. Om jag efter 20 dagar hade 200bilder på stor prinsen kanske jag har 10 på lilleBror. Ska genast skärpa till mig.




Kommentarer
Postat av: hjärter dam

Chips är väl mat?! ... ju färre barn vi lunchbordet på dagis desto bättre, tycker dom ja!

2010-01-14 @ 23:04:08
Postat av: Anonym

förlåt, förskolan...

2010-01-14 @ 23:04:55
Postat av: HUSnrNIO

Härligt med trevliga lattestunder:D

2010-01-16 @ 16:55:50
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: soffan

Som förskollärare måste jag dock tillägga att dessa 15 timmar är till för i detta fallet sonen, som får privelegiet att delta på förskolans antaligen mest pedagosiska verksamma timmar alla dagar i veckan!=)

2010-01-20 @ 21:29:40
URL: http://zoffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0