Feber i Röda Villan

Bananflugorna har i helgen retat gallfeber på mig. Dom är baske mig överallt! Jag städar och plockar och diskar undan fortare än självaste "Blixten him self"men icke. Dom verkar föröka sig för var sekund som går. När jag idag trött och utsvulten kom hem från jobbet möttes jag av en svärm av äckelflugor i mitt kliniskt rena kök gav jag för en kort sekund upp och insåg att antisimex var nog nu mitt enda hopp. För att hämnas tog jag sprayflaskan, jag använt för att rengöra varje millimeter av kökets yta, och sprayade på de som flög förbi mig.
Som en skänk från ovan seglade de slöa halvdöda bananflugorna ner på disbänken så jag bara behövde ta disktrasan och torka bort dem! Inget som jag hoppas "djurensbefrielsefront" får reda på men förhoppningsvis har jag nu en rimlig chans att bli av med dem!

Bananflugsfebern byttes under kvällen ut till hög feber på lillprinsen. Han ligger numera helt utslagen brevid mig i soffan och sussar röd i ansiktet och en temperatur på en sisådär 100 grader. Prinsens pappa fick tidigare ikväll mata honom med glass och det är något som aldrig hänt tidigare! Men förhoppningsvis sover han gott i natt så kommer vi nog få en härlig hemmadag i morgon!

Happy Monday!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Våra banavänner börjar försvinna, kanske beror på att vi äter upp våra bananer så himla fort =)

2009-09-22 @ 14:44:49
URL: http://mittlillabo
Postat av: Pinglan

Dammsugaren brukar funka... håller med om att bananflugor är bland det äckligaste som finns!! Bara det faktum att dom inte ens behöver vara två för att föröka sig... läskigt!

2009-09-22 @ 18:42:27
Postat av: HUSnrNIO

Har de där ettriga flugorna här också. Så irriterande:( Hoppas lillkillen kryar på sig snart.

2009-09-23 @ 09:40:38
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0