5 tankar om graviditet

  1. Tiden, den som har gått så fort har de sista veckorna börjat att dra ut på sig som segt tuggummi. Tröttheten har slagit till, vaderna har börjat protestera över ökad vikt och kissblåsan finns det tydligen inte längre plats för i kroppen.
  2. Gravid får jag dessutom vara själv nu, prinsen blev kusin veckan som gick vilket medför att jag kan inte fokusera på att det är någon annan som ska föda utan att jag nu är näst på tur. Efter mitt/ vårt förra trauma har jag numera en förlossningspsykolog. När jag då fick äran att få komma på besök på förlossningen var det tur att jag då pratade med min bilmekaniker så att jag kunde fokusera på trasig bil istället för lustgas och uteblivna krystvärkar. Hon ska lära mig självhypnos nästa gång jag träffar henne, bäst att det fungerar annars ångrar jag mig nog.
  3. Innan jag väntade lillprinsen kunde jag inte för min värld begripa varför gravida gick omkring med mjukisbyxor och sunkiga tröjor. Det fick jag äta upp med råge och innan den stora nedkomsten då jag gjorde jag slut med de funderingarna, tog på mig velourbyxorna, en ful överdimensionerad tröja och gick och stirrade ilskt på alla som tittade på mig när jag var och storhandlade. Utbudet av snyggare tjockiskläder har dock ökat en del de sista tre åren vilket kanske leder till att mjukisbyxorna denna gång får stanna i garderoben. Detta återstår dock att se......
  4. Håller tummarna för att det blir förlossning i tid dennna gång. Räknar man de dagar som jag gick över med sonen kommer den nya prinsen att komma den 23 december. Fast 11 olika kaksorter är ju rätt schysst att ha i frysen, bakade en ny sort för varje dag som jag gick över.
  5. Äntligen verkar Försäkringskassan åka dit för diskriminering av gravida, inte en dag för tidigt enligt mig. Måste varit en man utan barn som kommit på meningen "graviditet är ingen sjukdom".

Happy Friday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0