Stugförsta.

Hoppsansa, nu är det två veckor kvar tills det stundande sommarlovet och tre till den faktiska semestern. Jag surfar hejdlöst på utlandssemestermål utan att egentligen vara på väg någonstans, men vem vet kanske en dag bokar jag den där resan som vi talat om så länge. Hur snabbt går det att göra pass nuförtiden? Måste nog ta reda på det......

Jag kan nu äntligen säga att jag är frisk och har krafter kvar till att umgås med min familj (och andra för den delen). Hoppas att det fortsätter att vara så i evigheters evighet.

Helgen har varit mycket bra. Fredag eftermiddag åkte vi till paradiset på jorden, stugan. Det var fantastiskt härligt att få sätta igång ett hus som bara stått ensam en hel vinter. Sonen var i extas och lekte i vattnet och båten. Vi sådde morötter och planterade pelargoner, precis som det ska vara.

Lördag morgon packade sonen sin väska pussade mig och berättade att han snart skulle komma hem igen. När jag frågade var han skulle berättade han att han skulle till stugan. Han tog sin trehjuling och åkte iväg. Kvar stod jag på trappan med ett ömmande mammahjärta. När lillprinsen upptäckte att han glömt flytvästen lagom vid förskolan cyklade han målmedvetet hem och hämtade den.
Man kan säga att stugan gav mersmak. Det enda som var lite underligt var att sonen inte kunde komma fram till var farfar tagit vägen. Stugan verkar vara den plats som han förknippar med sin farfar, han lärde sig dock snabbt att farfar är med farmor i Arvika.

Happy Sunday


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga solskenshistorier om gossebarnet :-) kram från hjärter dam

2009-05-24 @ 20:25:13
Postat av: Farmor

Blir alldeles varm i hjärtat av att läsa om sonen och stugan och dessutom såå sugen på att komma upp. Men den stora och viktiga frågan är, fungerade elen?

2009-05-24 @ 20:48:06
Postat av: Pinglan

Men va gulligt! Klok är han oxå, flytväst är ju toppenviktigt! :-)

2009-05-24 @ 21:46:07
Postat av: Soffan

GRATTIS på födelsedagen hurrar jag från Malmöööö!!Kram och hoppas solen skiner på dig idag!

2009-05-25 @ 14:04:17
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Åse

Vilken fin sinnebild jag får! Och gratulerar!!! Hoppas du har en fin dag!

Kram kram

2009-05-25 @ 15:20:41
Postat av: Soffan

Nu när ja tänker efter vet jag ju att du fyller i december...haha..grattis i förskott:-P

2009-05-25 @ 17:59:53
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Mia

Ahh...guuud så härligt det låter!! Men vecka 29, då bär det uppåt i Sverige och jag hoppas på strålande solsken!! =)

2009-05-25 @ 18:15:33
Postat av: Nina

Stackars barn, brukar han få cykla till stugan? ;)

2009-05-26 @ 20:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0