Sommar projekt nr1.

Vi har en massa rabarber och jag har inte orken att göra kakor, pajer eller annat smaskigt av dem. I ett av mina präktighets-il sökte jag igår runt på nätet och sökte saftrecept. Kokade en del saft i fjol men den var helt enkelt inte så god som jag hoppats på, råsaften upptar istället för att sötas en massa plats i min frys.

Idag blev det alltså nytt försök med saftandet. Inte så avancerat heller måste jag säga. Rabarber, citron,vaniljstång blandat tillsammans med några liter kokande vatten. Nu ska den bara stå och götta till sig i två dygn innan den då är färdig. Jag har givetvis provsmakat och jag fick lite vaniljvodkakänsla, vilket måste vara ett gott tecken.



Happy Tuesday!


Kommentarer
Postat av: Hjärter Dam

det är ett myyycket bra tecken! nu blev jag även akut sugen på white russian! tyvärr blir det bara mjölk ikväll.

2009-06-24 @ 22:34:16
Postat av: Nina

Nu är det torsdag och lunch, jag väntar med spänning på utlåtandet om saftens förträfflighet!

2009-06-25 @ 12:04:45
Postat av: Anonym

Om du inte vet vad du ska göra av alla dina rabarber så kan jag gärna ta några stjälkar och frysa in =)

2009-06-26 @ 10:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0