Retrojul i röda villan

Julsakerna är nu framme, sambons enorma men mycket fina tyska tomtesamling är utställd på strategiska platser dit inte prinsen tar sig så lätt. Vi har dessutom 5 st blommande hyacinter i köket vilket i mitt fall leder till näskli trots att jag normalt sett inte har några problem med blomman annars.

 

Jag fick en tidig födelsedagspresent av mina föräldrar, ett kuvert med pengar, och passade då på att köpa ett nyckelskåp. Nyckelskåpet har ännu inte hängts upp men när det väl hänger där ska ni få se!

Kvar blev då två stackars hundralappar som jag handlade upp på samma hemslöjdsbutik som jag numera besöker varje gång jag är på stan. Det blev ett jättefint grytunderlägg med retromönster på perstorpsplatta. Det var verkligen ett lyckat och bra köp. Det är verkligen mycket trevligare med ett roligt och snyggt underlägg istället för katastrofkorksplattorna jag använt tidigare. Fler sådana är högt uppe på min nuvarande önskelista.





En annan sak som numera står på önskelistan är tvättmaskin. Sonen fick lägligt två dagar innnan lillebrors beräknade ankomst magsjuka och kräktes ner sig själv och sängen under lördagnatten. Efter tröstande, kräktorkande, tvättande av barn och mamma och inslängd tvätt i maskin kröp vi till sängs för att fortsätta natten. Men det ska inte alltid vara lätt, mitt i försöket att somna om börjar det banka och leva om på undervåningen. Banket kom från tvättmaskinen och det var helt enkelt bara konstatera att eländet mest troligt gått sönder och stänga av. Jag har därför tvättmaskinsinköp på dagens agenda, kanske tur att lilleBror inte har lust att komma riktigt än.
Happy Wednesday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0