En mamma på andra plats.

Sonen är just nu inne i en riktig pappa period. Detta medför att han ska sitta, leka och ha allmän ensamrätt på den manliga förebilden. Det är nämligen pappan som besitter förmågan av att kunna sitta och bygga hus med duploklossar, bygga tågbana och bygga koja av husets samtliga kuddar. Inte konstigt att man hamnar på andraplats!
Jag måste lida av något fel eftersom jag nästan kan dö av leda om jag måste bygga lego mer än 15 minuter. Det absolut värsta är dock nattningsfasen. Sambon trycker sig bara ner i juniorsängen och somnar (oftast före lillkillen) och själv ligger jag med myror i hela kroppen för jag har lust med att ägna mig åt helt andra saker. För att strö salt i såret besår sonens och mitt litterära intag endast av  "Byggare Bob, Rulle målar sträck på vägen". Den har vi nu läst i tre månader och jag kan stolt berätta att jag kan den allt utantill på alla språk jag kan dvs. svenska, pitemål och engelska.

Trots hårt nattnings arbete och tidvis irritation blir allt som bortblåst när han tillslut somnar in och blir det absolut finaste jag någonsin sett!



Happy Monday!


Kommentarer
Postat av: Soffan

Han är väldigt fin och väldigt lik dig såg jag på ett kort Jajja hade lagt ut när ni var o spanade på stan!

2008-09-22 @ 21:11:33
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Anna

Javisst är de små underbara...när de sover...

Vi tar oss nog aldrig till ditt garage för vi håller på att jobba ihjäl oss med huset. Har du öppet nån gång nästa höst kanske? Ni får dock gärna titta förbi då ni passerar Tavleliden =)

2008-09-22 @ 21:52:32
URL: http://mittlillabo
Postat av: farmor

Okristligt tidiga morgnar gäller väl fortfarande "mamma på första plats". Det gäller att glädjas åt det lilla.

2008-09-23 @ 18:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0